Ukrainsk tolk søges til 30 minutter om ugen

13-10-2023

Ukrainsk tolk søges til 30 min frivilligt arbejde om ugen

Live tolk fra dansk/engelsk til ukrainsk i svømmeundervisning i Gl. Lindholm Svømmehal

Vi brænder for at skabe gode oplevelser med aktiviteter i og omkring vand, og vi leder efter dig, der har lyst til at hjælpe os!

Svømmeklubben NORD har vi efterhånden en del ukrainske medlemmer i form af børn og unge, som ønsker at gå til svømning. Det kan dog være svært at lære, hvordan man begår sig i en svømmehal, når man ikke forstår de regler og instrukser, som bliver givet af vores dansktalende instruktører.

Hver tirsdag kl. 19.00-19.30 ønsker vi derfor at oprette et hold, hvor ukrainske børn og unge kan starte deres danske svømmeeventyr.
Her er målet, at de opnår fuldt kendskab til og efterlever reglerne i og omkring svømmehallen, samt forstår de danske svømmetermer, som bliver brugt i undervisningen.
Når de er klar til det, bliver de derefter tilbudt at komme hen på et almindeligt blandet hold, og modtage svømmeundervisning på dansk.

Som tolk er din opgave derfor at bidrage til den målsætning i tæt samarbeje med vores svømmetrænere. Du skal efter bedste evne oversætte trænerens instrukser direkte til svømmerne.

Undervejs i samarbejdet ønsker vi at opbygge et "hjælpekartotek" til vores trænere, som de kan benytte, hvis du en dag ikke har mulighed for at hjælpe os mere.

Hvis du siger ja til at hjælpe os, får du tilgengæld et frivilligt arbejde, hvor du virkelig er med til at gøre en forskel, blandt utroligt dygtige svømmetrænere, med børn og unge fra lokalområdet.

Der er ikke et krav, men helt klart en fordel, hvis du kan bestå en bassinlivredderprøve (læs mere her: https://www.svoem.org/Discipliner/Livredning/Vandsikkerhed/Proever/Bassin-Livredderproeven/Indhold-i-Bassin-Livredderproeven/ )
Vi betaler prøveomkostningerne, hvis vi aftaler, at du skal op til prøven.

Vi leder efter en, der kan starte hurtigst muligt, og som har lyst til at blive sæsonen ud (til midt december), og muligvis et stykke ind i vores forårssæson (jan-juni).

Det er et krav for samarbejdet, at der kan indhentes ren børneattest på dig.

Ansøgninger modtages pr. mail til kontakt@svommeklubbennord.dk