Tak fordi at du har meldt dig som holdleder til et svømmestævne!

-Er det første gang, har du muligvis brug for at læse denne vejledning.

Som holdleder er din opgave at assistere trænerne så de kan fokusere på det sportslige.

Dine hoved-opgaver er:

Kant-Kassen

Kant kassen er et tilbud til svømmerne, hvor de kan få lidt hurtig energi, før, eller efter et løb. Den er ikke en erstatning for deres madpakke (eller stævneforplejning) !!!

Dette må holdlederen gerne holde lidt justits på, hvis man ser en svømmer hele tiden spise af kassen, så bed dem om at spise fra deres madpakke istedet... Er der bespisning inkluderet til stævnet, så bed dem vente til det er tid til det.

Indkøb

- Inden stævnet skal der købes ind til kassen. Har man delt holdleder tjansen eksempelvis sådan at der er en holdleder til lørdag, og en anden kommer og overtager søndag, så skal de to holdledere selv aftale og koordinere indkøb.

I forhold til indkøb, så er der budgetteret med ca. 10 kroner pr. svømmer pr. dag. Holdlederen køber ind inden stævnet, og lægger selv ud for indkøbet.

Sørg for at få en kassebon som der tages et billede af.

Billedet sendes til kontakt@svommeklubbennord.dk sammen med følgende information:

Kant kassens indhold:

Kant kassen indeholder seks "bøtter" som normalt indholder: (Holdlederen har fuldmagt til at ændre i nedenstående)(

Vi putter normalt 4-liters poser inden i de 6 sorte bøtter, det gør det nemt at rydde op og mere hygiejnisk hvis det er længe siden kant kassen har været brugt sidst).

Principper for indholdet:

Stævne kassen:

Den skarpe læser har også spottet at der findes en "Stævne Kasse"

Stævnekassen er holdlederens nødhjælps-schweizerkniv, den indeholder blandt andet:

Hvor findes kasserne?

Begge kasser kan findes i stævne skabet i klubhuset's depot: (døren lige ud for hoveddøren).

Alle trænere har nøgle til klubhuset, så de kan låse op når i er samlet til afgang.

Det er det høje skab længst til højre, med påskriften "K-Stævner":

Inde i skabet finder du det som du skal bruge:

De to kasser står sammen på en hylde. Der er også en stor indkøbspose hvis du har brug for det.

-Snup også gerne to-tre sæt engangs handsker fra kassen der står i skabet. Er kassen tom (eller vil du gerne have en anden størrelse) er der flere kasser på reolen i det inderste depotrum.

Det er rart at kunne tage engangshandsker på, ikke kun når der skal skæres frugt, men også hvis man skal håndtere et sår der bløder eller lignende.

Rester:

Ind imellem så er der rester tilbage fra de forrige stævner, dette samler vi i nedenstående kasse på hylden under stævnekasserne. Holdlederen opfordres til at supplere sine indkøb herfra. Det gør at vi får det brugt, og at man strække budgettet lidt længere.

Let fordærvelige rester som: ikke opskåret frugt, brød og lignende vurderes om de kan holde et par dage ekstra, så lægges de i klubhusets køleskab

Når man kommer hjem fra stævne:

Så er du færdig med stævnet, tusind tak for hjælpen!