Plask og Leg

Tid på holdet:
1-1½ år (typisk 1-3 sæsoner)

Alderskategori:
ca. 4-6 år
OBS! Kræver selvstændighed i vandet.

Placering og trænertyper:
Holdet undervises i den lave ende af bassinet med trænerne i vandet.

Hjælpemidler og udstyr:
Der benyttes så vidt muligt kun bælte. Armvinger smides hurtigst muligt, så vi opnår bevægelsesfrihed til øvelserne.
Dykkerbriller tilladt - svømmebriller foretrækkes.

Holdbeskrivelse:
”Plask og Leg” er Klubbens første børnehold, hvor børnene er alene i vandet. Her tages de første spæde skridt i retning af at blive fortrolig med det våde element.

Der er stort fokus på læring gennem leg og spejling gennem billedbeskrivelser, for at skabe interesse og engagement, samt fastholde koncentrationen på undervisningen.

De to primære evner, der øves først, er vejrtrækning og balance.
Vi arbejder rigtig meget med vejrtrækning ved og under vandkanten, for at hjælpe børnene med at blive komfortable med at få hovedet i vand, og vand i hovedet, samt at øve sig i at undgå at sluge vand i elementskiftet mellem luft og vand, samt vand og land. Dertil arbejder vi meget med balance og flydeevne, for at skabe et motorisk grundelement i vandet. Når dette er på plads, begynder vi at bygge fremdriftsteknik på fundamentet.

På ”Plask og Leg” er fokus primært på at lære crawl- og rygcrawlben, med og uden plade.

Mål/fokus

Få økonomisk støtte til kontingenter og udstyr hele 2024.
Alle børn og unge under 18 år kan kontakte den lokale fritidsvejleder via dette link.
Har du spørgsmål til dette kan du altid kontakte vores Foreningskoordinator.

Obs! Vi gør opmærksom på, at holdtider kan blive slettet og/eller flyttet med 4 ugers varsel, såfremt der er få eller ingen tilmeldinger på hold.

Undervejs i sæsonen vil vores Foreningskoordinator komme på besøg i hallen og tage billeder samt optage video af holdet. Materialet bruges til markedsføring af Klubben, dennes hold og aktiviteter både her på hjemmesiden, samt på sociale medier og trykte materialer. Ønsker du ikke at indgå i materialet, bedes du kontakte vores Foreningskoordinator hurtigst muligt efter holdtilmelding, samt gøre opmærksom på det, når hun er i hallen for at fotografere/filme.

Tilmeld dig via dette link