MiniPlaske

Tid på holdet:
1-1½ år (typisk 1-3 sæsoner)

Alderskategori:
2-4 år med forælder i vandet.

Placering og trænertyper:
Holdet undervises i den lave ende af bassinet med trænerne i vandet.

Hjælpemidler og udstyr:
Der benyttes som udgangspunkt armvinger og bælte. Lige så snart, vi vurderer, at det er tid til det, smides armvingerne først.
Dykkerbriller tilladt - svømmebriller foretrækkes.

Holdbeskrivelse:
”MiniPlaske” er Klubbens tidligste børnehold, hvor børnene har en forælder med i vandet. Her arbejder vi med at vandtilvænne og lære selvstændighed i vandet.

Der er stort fokus på læring gennem leg og spejling gennem f.eks. billedlige beskrivelser, for at skabe interesse og engagement, samt fastholde koncentrationen i undervisningen.

Ligesom på ”Plask og Leg”, arbejdes der primært med støttet balance til selvredningspositioner, hoved i vand og vand i hovedet, samt vejrtrækning.

Som forælder er den primære opgave at støtte barnet i øvelserne, og være barnets faste holdepunkt i vandet. Langsomt arbejder vi med mere og mere selvstændighed i vandet, indtil barnet kan begå sig uden en fast voksen lige ved siden af.

På ”MiniPlaske” er fokus primært på at lære crawl- og rygcrawlben, med og uden plade/orm, for at børnene også oplever fremdrift i vandet.

Særligt ved tilmelding på MiniPlaske
MiniPlaske er et "forælder/barn" hold. Det betyder, at du både skal sørge for at holde øje med, at det hvide flueben står på dit barns navn nedenfor, og at du vælger den forælder, som skal være med i vandet på holdet.
Er I mere end én voksen, der deles om at tage barnet til MiniPlaske, skal I sende en mail til vores Foreningskoordinator med det fulde navn på forælder(/bedsteforælder)-profilen. Så sørger hun for at tilknytte jer til holdet.

Mål/fokus

Få økonomisk støtte til kontingenter og udstyr hele 2024.
Alle børn og unge under 18 år kan kontakte den lokale fritidsvejleder via dette link.
Har du spørgsmål til dette kan du altid kontakte vores Foreningskoordinator.

Obs! Vi gør opmærksom på, at holdtider kan blive slettet og/eller flyttet med 4 ugers varsel, såfremt der er få eller ingen tilmeldinger på hold.

Undervejs i sæsonen vil vores Foreningskoordinator komme på besøg i hallen og tage billeder samt optage video af holdet. Materialet bruges til markedsføring af Klubben, dennes hold og aktiviteter både her på hjemmesiden, samt på sociale medier og trykte materialer. Ønsker du ikke at indgå i materialet, bedes du kontakte vores Foreningskoordinator hurtigst muligt efter holdtilmelding, samt gøre opmærksom på det, når hun er i hallen for at fotografere/filme.

Tilmeld dig via dette link