Let Øvet

Tid på holdet:
1-1½ år (typisk 1-3 sæsoner)

Alderskategori:
7-11 år

Placering og trænertyper:
Holdet undervises i den dybe ende af bassinet med trænerne på kanten.

Hjælpemidler og udstyr:
Der benyttes som udgangspunkt ingen hjælpemidler. Brug af svømmebriller fremfor dykkerbriller (næseklemme tilladt).

Holdbeskrivelse:

”Let Øvet” er Klubbens fjerde børnehold, hvor børnene er alene i vandet. Her dygtiggør vi os mest muligt indenfor alle stilarterne på den korte distance.

Crawl og Rygcrawl får pudset teknikker i et langt mere teknisk sprog, med de svømmefaglige termer. Der arbejdes videre med den teknisk-motorisk sværere sammensatte flybevægelse, og brystsvømning introduceres så småt.

Der er stort fokus på kropskontrol fra center til finger- og tåspids, som er en nødvendighed for virkelig at lykkes med de fire stilarter. Listen over mål og fokuspunkter er derfor også væsentligt bredere end de foregående børnehold i Klubben.

Mål/fokus

Få økonomisk støtte til kontingenter og udstyr hele 2024.
Alle børn og unge under 18 år kan kontakte den lokale fritidsvejleder via dette link.
Har du spørgsmål til dette kan du altid kontakte vores Foreningskoordinator.

Obs! Vi gør opmærksom på, at holdtider kan blive slettet og/eller flyttet med 4 ugers varsel, såfremt der er få eller ingen tilmeldinger på hold.

Undervejs i sæsonen vil vores Foreningskoordinator komme på besøg i hallen og tage billeder samt optage video af holdet. Materialet bruges til markedsføring af Klubben, dennes hold og aktiviteter både her på hjemmesiden, samt på sociale medier og trykte materialer. Ønsker du ikke at indgå i materialet, bedes du kontakte vores Foreningskoordinator hurtigst muligt efter holdtilmelding, samt gøre opmærksom på det, når hun er i hallen for at fotografere/filme.

Tilmeld dig via dette link