Her på siden kan du finde svar på de spørgsmål, vi oftest bliver stillet.

Hvornår og hvordan kan jeg komme i kontakt med kontoret?
Har du spørgsmål eller lignende, kan vores svømmeskoleleder kontaktes på telefonen 98 17 41 37, når sæsonen er aktiv:

Mandag 17.00-19.00
Tirsdag 17.00-19.00
Onsdag 17.00-19.00
Torsdag 17.00-19.00
Fredag 17.00-19.00

Ellers send en mail på: kontakt@svømmeklubbennord.dk​, vi svarer så snart det er muligt:)

Herudover kan kontoret ikke kontaktes telefonisk.

​Det er muligt at sende en mail udenfor telefontiden til kontakt@svømmeklubbennord.dk ​

Er det muligt at få en prøvetime?
Ja, det er muligt at få en prøvetime, dog kun på det hold man påtænker at melde sig ind på, og kun i fald der er ledig plads på holdet. Prøvetimen skal aftales med administrationen. Det er ikke muligt at få en prøvetime de første 14 dage efter sæsonstart, da der ofte rykkes rundt på medlemmerne i den periode.

​98 17 41 37 eller via mail på kontakt@svommeklubbennord.dk

Hvor ligger svømmehallen?​
Gl. Lindholm Svømmehal:​
Svømmehallen ligger ved Gl. Lindholm Skole​

Indkørslen til p-pladsen findes lige ved siden af Skolevej 2, 9400 Nørresundby.​

Se Gl. Lindholm Svømmehal på kort​

Svømmehallen i Vadum:
Søndermarken 20, 9430 Vadum​

Her kan der parkeres lige foran hallen.​

Se Vadum Svømmehal på kort

Hvad skal jeg have med?
Du skal medbringe badetøj, håndklæde og shampoo.​

​Badetøfler, badehætte og svømmebriller er ikke en nødvendighed, det kommer an på personlig præference. Svømmebriller kan dog være en god idé, hvis man ikke bryder sig om at få vand i øjnene.​

​Udstyr til hallen f.eks. bælte, svømmevinger, plader, etc. har vi i hallen til fri afbenyttelse.​

Til undervisningen bruges det sikkerhedsustyr vi har tilgængeligt i hallen. Egne svømmeveste, hajfiner m.m. skal blive hjemme.

Hvornår starter/slutter sæsonen?
Der er to sæsoner på et år:

Forårssæsonen løber fra ca. start januar til sidst i juni.

Efterårssæsonen løber fra medio august til jul.

​De specifikke datoer besluttes fra år til år, og du vil altid kunne se de aktuelle datoer i vores feriekalender.

Må forældrene være i hallen under børnenes undervisning?
Forældre er velkomne til at kigge på, imens deres barn bliver undervist.

​Dog er det IKKE MULIGT at opholde sig ved bassinet og på bænkene omkring bassinet, men i stedet kan man gå op på balkonen i Gl. Lindholm eller sætte sig ved bordene for enden af bassinet i Vadum. Dette er af hensyn til både børn og personale, det virker forstyrrende for undervisningen at forældrene sidder lige ved siden af bassinet. Ligeledes har vores personale brug for frit udsyn og opmærksomhed på hallen under undervisningen.

Skal man melde afbud til svømning?
Det er IKKE nødvendigt at melde afbud, hvis ikke man kan komme til træning. Man mister ikke pladsen på holdet ved manglende fremmøde.

Hvorfor lukker svømmehallen ved bassinforurening?
Både svømmehallen i Gl. Lindholm og i Vadum tilhører Aalborg Kommune, og det er derfor deres regler og anvisninger, vi skal følge.

​Ved bakteriel bassinforurening – det vil sige opkast og fækalier i vandet – er det standardprocedure, at vandet skal renses. Det betyder ekstra kemikalier i vandet, og vi bliver derfor pålagt at lukke svømmehallen, og er derfor nødsaget til at aflyse vores hold resten af dagen.

​Der ydes ikke kompensation - hverken økonomisk eller ved ekstra undervisningstimer - ved aflysning i forbindelse med bassinforurening.

Når jeg indskriver mit mobilnr. og e-mailadresse ved tilmeldingen til et hold, ​hvad bruges det så til?
Mobilnummeret bruges udelukkende til vigtig information eksempelvis ved aflysning af dagens undervisning, bassinforurening, info om tilmelding el.lign.

​E-mail bruges til information eksempelvis om sæsontilmelding og sæsonstart samt relevante tilbud om hold og aktiviteter fra Svømmeklubben NORD.

​Hverken mobilnr. eller e-mail videregives til tredjepart.

Må man gå i vandet, hvis man har lus?
Man må gerne deltage i svømmeundervisningen, selvom man har lus, såfremt man er under behandling.

Må man deltage i svømmeundervisningen, hvis man har fodvorter?
Man må gerne deltage i svømmeundervisningen, selvom man har fodvorter, såfremt man er under behandling. Vi beder dog om, at der anvendes en strømpe på den angrebne fod.